BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

Sunday 5 May 2013

Pilihanraya (PRU 13)


5 Mei 2013, kali pertama saya pergi mengundi. Kira saya ni 1st time voter lah. Perasaan nak pergi mengundi takut do,mengantuk pun ada sebab lepas overnight shift… Sambutan kat area saya meriah jugak dengan bendera2 and macam-macam replika yang dorang balut guna bendera masing-masing. Very creative…
Area saya mengundi tu ade 3 saluran je. Saya kena membuang undi di saluran nombor 3. Daddy i saluran 1 and Mummy saya di saluran 2. beratur mak aik panjang do...tapi demi nak vote i xkisah pun,heee

Macam saluran 1 & 2. Kesian tengok pakcik-pakcik, makcik-makcik, atuk2 and nenek yang berbaris panas-panas sebab nak membuang undi. But, saya kagum dengan dorang. Walaupun dah tua, berkerusi roda, bertongkat, dorang still bersemangat nak mengundi…Apa yang penting kerjasama,





Ini masa saya sedang buat Semakan TEMPAT MENGUNDI,penat tengok dia mencari nama i,maklum la kat tempat i agama india kurang...

 Walau bagaimana pun abang tadi dapat cari juga,i dapat saluran 3,sama dengan kakak i...kata muda kan...huhuuu
 que panjang kat saluran 2 & 3,ayah saya  cepat je mengundi,kami kena tunggu lebih kurang 2 jam 30 minit juga la,tapi apa2 pun tunggu je la,walaupun mata dah bengkak nak tido,maklumlah baru abis shift malam...
As malaysian citizen saya sudah menunaikan tanggungjawab sebagai seorang warganegara,nampak tak dakwat kekal


Payah jugak nak hilangkan kesan dakwat kat jari tu. Puas dah tenyeh2 jari dengan sabun and berus cuci pinggan. Still lagi ade kesan dakwat tu… paling marah skali bile baki-baki dakwat tu terselit selit kat celah2 kuku… Adehhh~~~
Walau apa pun, saya seronok dapat pergi mengundi untuk PRU13 ni… Time-time undi ni lah kampung jadi meriah … Semua anak muda balik kampung untuk tunaikan tanggungjawab termasuk lah saya…  Time2 mengundi ni jugaklah sesi jejak kasih, sesi cari jodoh berlangsung… Hahahah… Lawak kan? Time-time ni lah yang bujang2 nak test market mengorat anak dara orang …. Serius nak gelak tengok gelagat masing-masing… Sebenarnya, benda2 macam ni lah boleh tolong mengeratkan hubungan sesama penduduk kampung… 
Sesi pembuangan undi kat tempat saya berjalan dengan lancar… Takde ape-ape kekecohan … Even berlainan parti, tapi still boleh gurau2, salam2 lagi antara satu sama lain. Yelah, masing-masing satu kampung…  So, jalan yang mudah, tak kira apa parti sekalipun, hidup bermasyarakat perlu lah diteruskan…
And, as we all Malaysians know, keputusan PRU13 dah diumumkan… kita dah tahu siapa yang menguasai kerajaan Malaysia… So, guys… Lets pray the best for our beloved Malaysia… Tak kira siapa pemimpin negara ni yang penting, we have to support our leaders to develop our country… Kita rakyat Malaysia tak kira bangsa , agama harus bersatu padu and kekalkan keamanan negara kita yang tercinta ni… Buat ape nak gaduh2 kan… Negara lain tengok rakyat Malaysia bergaduh-gaduh macam ni, dorang gelak kan je kang… Tak ke malu… ye dak…?? So, buang yang keruh, ambil yang jernih… And think positive yer kawan-kawan……… Peace!



0 comments: